Käyttötukipalvelu

Käyttötukipalvelun avulla asiakas ulkoistaa käyttäjätuen NSF:lle. Palvelun avulla asiakas saa käyttäjien tarvitseman tuen käyttämilleen IT-järjestelmille, laitteille sekä palveluille. 

Käyttötuen asiakastyytyväisyys vuonna 2023 oli 4,94/5

Mies ipadin kanssa vaaleansinisellä taustalla

Kenelle käyttötukipalvelut sopivat?

Käyttötukipalvelut sopivat erityisen hyvin pienille ja keskisuurille yrityksille, jotka eivät välttämättä halua tai koe järkeväksi investoida omaan IT-tukihenkilöstöön. Myös suuremmat organisaatiot hyötyvät palveluistamme, erityisesti kun halutaan keventää sisäisten IT-resurssien kuormitusta tai varmistaa, että kaikilla työntekijöillä on saatavilla nopea ja tehokas tuki.

Esimerkiksi erilaiset oppilaitokset, kunnalliset organisaatiot ja voittoa tavoittelemattomat järjestöt hyötyvät palveluistamme ja varmistuvat saumattomasta IT-ympäristön toiminnasta.

Palvelumme ovat myös erinomainen valinta startupeille ja kasvuyrityksille, jotka tarvitsevat kustannustehokasta skaalautuvaa ja luotettavaa IT-tukea liiketoiminnan alkumetreiltä lähtien. 

kumiankka vaaleansinisell taustalla snorkkelit päässä

Milloin käyttötukipalvelut kannattaa?

Käyttötukipalveluiden käyttöönottaminen kannattaa silloin, kun yritys kokee tarvetta ulkoistaa IT-tukitoiminnot alan ammattilaisten hoitoon ja saada ongelmat ratkaistua nopeasti ja tehokkaasti. Tämä voi olla erityisen hyödyllistä esimerkiksi yrityksille, jotka eivät vielä pysty perustamaan omaa IT-osastoa tai haluavat keskittyä ydinliiketoimintaansa. Jos yrityksessä ilmenee usein IT-ongelmia tai haasteita, joihin sisäisillä resursseilla ei ole mahdollista vastata riittävän nopeasti, käyttötukipalvelut vähentävät aikaa ja vaivaa, jota ongelman ratkaiseminen vaatii.

Organisaatiot, joissa on kriittinen tarve jatkuvaan ja keskeytyksettömään IT-ympäristöön, voivat hyödyntää käyttötukipalveluita riskien minimoinnissa ja operatiivisen tehokkuuden maksimoinnissa. Lisäksi kausivaihteluille altistuneet yritykset, jotka tarvitsevat joustavuutta IT-resurssien suhteen, saavat käyttötukipalveluista juuri sopivan skaalautuvan ratkaisun muuttuvien tarpeidensa mukaan.

Käyttötukipalvelun sisältö

NSF huolehtii käyttäjätuesta ja auttaa työasemien, sekä mobiililaitteiden ongelmatapauksissa. 

Palvelun piiriin kuuluvat Windows ja MacOS – käyttöjärjestelmät, Microsoft Office – ohjelmistot, viruksentorjunta-ohjelmisto, internet-selaimet sekä yleisesti käytössä olevat apuohjelmat.

Palvelu tuotetaan puhelimitse sekä sähköpostitse. Tarvittavat toimenpiteet päätelaitteille toteutetaan etäyhteystyökaluilla.

Mikäli käyttäjän ongelmat johtuvat työaseman sijasta IT-ympäristöstä tai muusta palvelun ulkopuolisesta ratkaisusta, laskutetaan se automaattisesti voimassa olevan hinnaston mukaisesti asiantuntijatyönä.

  • toimistosovelluksien tekninen tuki (MS Office)
  • tulostimien asennukset 
  • sovellusasennukset 
  • työasematuki 
  • mobiililaitteiden tuki
  • virus- ja haittaohjelmien torjuntaohjelmien päivitykset 
  • salasanojen resetointi, Windows-palvelin/Microsoft 365/Google Suite
  • kvartaaleittain raportti tehdyistä toimista
  • käyttäjäidentiteettipalvelut (Entra ID)
  • kaksivaiheinen tunnistautuminen (MFA/2FA)
  • varmuuskopiot henkilökohtaisille tiedostoille (OneDrive)
  • laitehallinta ja inventaario (Intune)
  • laitteiden salaus (Bitlocker)
  • keskitetty virustorjunta (Defender)
  • tietokoneiden automaattinen provisiointi (Autopilot)
  • yhteistyöratkaisut (Teams/SharePoint)
  • sähköpostilaatikko 50GB (Exchange)
  • roskapostinsuodatus, turvalliset linkit ja liitteet
  • salattu sähköposti

1. Päivittäinen toimivuus

Käyttötuki varmistaa, että kaikki asiakkaat saavat ratkaisun IT-järjestelmiin liittyviin ongelmiin. IT ympäristön toimivuus takaa keskeytymättömän liiketoiminnan ja parantaa työntekijöiden tuottavuutta.

2. Nopea vasteaika

Kun IT-ongelmat ilmenevät, meidän tehokas käyttötuki tarjoaa välitöntä apua, minimoiden seisokkiaikaa ja varmistaen, että yrityksesi toiminta jatkuu häiriöittä.

3. Asiantunteva tuki

Hyödynnä samalla ammattitaitoisten asiantuntijoidemme tietämystä. Käyttötuen asiakastyytyväisyys vuonna 2023 4,94/5

Lisäksi suosittelemme:

Päivystyspalvelut

  • Päivystyspalvelun avulla asiakas saa taattua tukipalvelut normaalien palveluaikojen ulkopuolelle.
  • Palvelussa tuotetaan tukea IT-ympäristöön sekä käyttäjille. 
    Päivystyspalvelu on tarkoitettu olemassa olevan Käyttötukipalvelu palveluajan laajennukseen ilta- tai  24/7 tasolle.

Toni Heinonen

Myyntipäällikkö
Henkilökuva Toni Heinonen

+358 44732 5400

Haluaisitko keskustella IT:stä?

Laita rohkeasti viestiä tai soittele minulle niin katsotaan mitä voidaan tehdä

“Aika usein IT-ratkaisut ovat semmoisia, joita asiakkaat eivät edes tienneet tarvitsevansa ennen kuin semmoisen osti.

Siksi on aina parempi kysyä matalalla kynnyksellä palveluistamme ja katsoa voisiko jokin tuotteistamme tukea liiketoimintaanne. On myös hyvä aika ajoin tarkistaa oman IT:n tilanne ulkopuolisen toimijan silmin”.

Tilaa uutiskirjeemme!

Meiltä saatte hyödyllistä tietoa ajankohtaisista IT-uudistuksista ja trendeistä.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Scroll to Top