Blogi

Uusimmat blogikirjoitukset

NSF ja Aurinkorannikon suomalainen koulu yhteistyöhön

8.5.2018

Aurinkorannikon suomalainen koulu on valinnut ICT-kumppanikseen NSF:n. Sopimus astui voimaan 1.5.2018. 

Koululla oli tarve nopeaan ja tehokkaaseen lähitukeen sekä halu saada vahva organisaatio kehittämään uutta ja vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin.

Uusi palvelutaso 

Koulumaailmassa mahdollisuus reaaliaikaiseen tukeen on ensiarvoisen tärkeää, sillä ongelmatilanteessa voidaan joutua muuttamaan opetuksen sisältöä merkittävästikin ilman valmistautumista, mikäli laitteiston, ohjelmiston tai internetyhteyden haaste estää aiotun opetuksen järjestämisen. Tästä syystä koulu ja NSF ovat sopineet in-house -tukipalvelusta, jolloin apu on saatavissa välittömästi.[..]

Lue lisää! >>

Muutoksia NSF:n johdossa

12.4.2018

Network Services Finland Oy:n (NSF) toimitusjohtaja vaihtuu 13.4.2018 kun yrityksen omistaja ja nykyinen toimitusjohtaja Patrik Lampén siirtyy johtamaan NSF:n Espanjassa käynnistämää liiketoimintayksikköä. Lampén jatkaa myös hallituksen jäsenenä.

Yrityksen uusi toimitusjohtaja on Timo Sarpalinna, joka aloitti NSF:n myyntijohtajana 18.4.2016 ja on siitä asti ollut vahvasti mukana kehittämässä yhtiön palveluita.

Patrik Lampén toteaa aina olleensa hajautetun johtamismallin kannattaja ja yhtiöllä on aikaisemminkin ollut palkattu toimitusjohtaja. ”Vallan ja vastuun hajauttaminen tuo yritykseen paitsi vikasietoisuutta,[..]

Lue lisää! >>

Mistä huono palvelu kumpuaa?

19.9.2017

Palvelu on perseestä. Kuulen tämän liian usein ja liian usein myös joudun itse toteamaan saman. Miksi ihmeessä? Sieltähän se raha tulee ja usein vielä extraa takaisin, kun homma hoidetaan tyylikkäästi.
Silti näen liian usein kirjoituksia, kommentteja ja kuulen keskusteluja juuri siitä väärästä päästä.

Miten kukin kokee palvelun, vaihtelee varmasti. Toinen nauttii jo pelkästään hymystä ja ystävällisestä kohtelusta, toinen taas nauttii hyvistä vinkeistä – tietenkin ilmaiseksi. Kolmas kokee ratkaisun palveluksi, ja joku taas nauttii pelkästä tinkimisen riemusta.[..]

Lue lisää! >>

Oletko työpaikkasi multitasKing- vai joku muu supersankari?  

14.9.2017

Työ koostuu monesta tekijästä ja muuttujasta, jotka vauhdittavat ja ehkä jopa sotkevat arkea. Nykypäivänä työssä muuttujia on enemmän ja jo pelkästään liikenne voi sotkea sen totaalisesti.

Itse ajelin alkuviikon aamuna ajoissa töihin ja olin valmistautunut kohtaamaan aamun palaverissa mahdollisen kumppanin, jonka agenda oli kiinnostava kasvun kannalta. Tekstiviesti muutti suunnitelmat, ja tapaaminen siirtyi.
Tartuin puhelimeen ja hoidin muut asiat ajomatkan aikana kätevästi auton handsfreen avulla. Mutta kuinka ollakaan, sain lisäaikaa hoitaa asiani, koska järkyttävä ruuhka venytti matkaa lähes tuplasti.[..]

Lue lisää! >>

Luetuimmat blogikirjoitukset

Kuinka työskentelen tehokkaasti kotona?

20.9.2016

Työntekijöillämme on mahdollisuus valita työskentely sijainti sen mukaan, mikä on milloinkin kätevintä ja tehokkainta. Tämä tuo luonnollisesti joustavuutta ja työviihtyvyyttä arkeemme. Aina työskentely esimerkiksi kotona ei kuitenkaan suju kuten odotettu.

Kerron, kuinka itse rakennan etäpäivästäni tehokkaan.

Monen etäpäivä menee pilalle heti aamurutiineissa. Ajattelin aluksi, kuinka hienoa on herätä kello kahdeksan ja alkaa tekemään töitä sängystä. Muutaman päivän jälkeen huomasin kuitenkin, että olen jo lounasaikaan tukkoinen ja väsynyt.

Työmatka on useille päivän starttaava asia,[..]

Lue lisää! >>

Mitä h******iä te siellä toimistolla istutte?!

11.10.2016

Moni työ voitaisiin nykyään tehdä missä tahansa, paikasta riippumatta. Samalla työntekijän motivaatiotaso voitaisiin nostaa uuteen huippuunsa. Haasteeksi nousevat usein kuitenkin perusteettomat ennakkoluulot ja asenteet.

Kerron nyt todellisesta e-t-ä-työstä. Kerron siitä samalla, kun istun uima-altaan reunalla Espanjassa. Lämmintä on 28 astetta, motivaatio on tapissa ja ajatukset virtaavat. Suomessa oli yöllä pakkasta.
Vietän joka syksy täällä perheeni kanssa kuukauden. Meillä NSF:ssä ei ole enää vuosiin ollut toimistolle tulon pakkoa. Kellään. Töihin pitää toki ilmaantua.[..]

Lue lisää! >>

Asiakaskokemus lähtee konehuoneesta

5.9.2017

Asiakaskokemus on kirjoitusten keskiössä ja sen takana on aina yrityksen työntekijät. Mistä hyvä palvelu kumpuaa? Tuleeko se, kun painaa strategian punaista nappulaa ja jengi sykkii sydämellistä palvelua asiakkaille?

Tositarina. Aikanaan myyntityössä olin yrityksessä, jossa elettiin kellokortin varjossa ja henkilöstö oli oppinut valvomaan, kuka menee ja miksi. Asiakastyössä hankalaksi homman teki sen, että jos uskalsit mennä suoraan kotiin jatkamaan töitä, kulkematta toimiston kautta, tuli sähköistä palautetta mulkoilun merkeissä. Ja kaupan päälle puhuttelu toimitusjohtajalta. Useaan kertaan koitin järkisyillä perustella kulkemisen järjettömyyttä ajankäytöllisistä ja tehokkuussyistä,[..]

Lue lisää! >>

Entä jos pomoa ei huomenna olekaan?

27.2.2017

Monessa yrityksessä, varsinkin yrittäjävetoisessa, valta ja vastuu on keskittynyt yhdelle ihmiselle. Tämä on mielestäni yrityksen heikko lenkki ja pahimmassa tapauksessa jopa tuhoisaa. Vastuun jakaminen voi alkuun olla henkisesti haastavaa, mutta se tuo mukanaan suuria asioita: oma jaksaminen paranee, stressi vähenee, muu johto on motivoitunutta, yritys perheen elättäjänä on varmemmalla pohjalla ja jos sen aika joskus on, yritys on helpommin myytävissä. Niin, ja sille perheelle sekä itselle jää enemmän aikaa.

NSF:ssä johto on ollut hajautettu jo 10 vuotta.[..]

Lue lisää! >>
Kumppaneitamme
Helpdesk
0201 42 42 42

Helsinki

Vanha Talvitie 11 C 00580 Helsinki Katso kartta! 0201 424 200
Luethan rekisteriselosteemme ja tiedot evästeiden käytöstämme