Blogi

Uusimmat blogikirjoitukset

Mistä huono palvelu kumpuaa?

19.9.2017

Palvelu on perseestä. Kuulen tämän liian usein ja liian usein myös joudun itse toteamaan saman. Miksi ihmeessä? Sieltähän se raha tulee ja usein vielä extraa takaisin, kun homma hoidetaan tyylikkäästi.
Silti näen liian usein kirjoituksia, kommentteja ja kuulen keskusteluja juuri siitä väärästä päästä.

Miten kukin kokee palvelun, vaihtelee varmasti. Toinen nauttii jo pelkästään hymystä ja ystävällisestä kohtelusta, toinen taas nauttii hyvistä vinkeistä – tietenkin ilmaiseksi. Kolmas kokee ratkaisun palveluksi, ja joku taas nauttii pelkästä tinkimisen riemusta.[..]

Lue lisää! >>

Oletko työpaikkasi multitasKing- vai joku muu supersankari?  

14.9.2017

Työ koostuu monesta tekijästä ja muuttujasta, jotka vauhdittavat ja ehkä jopa sotkevat arkea. Nykypäivänä työssä muuttujia on enemmän ja jo pelkästään liikenne voi sotkea sen totaalisesti.

Itse ajelin alkuviikon aamuna ajoissa töihin ja olin valmistautunut kohtaamaan aamun palaverissa mahdollisen kumppanin, jonka agenda oli kiinnostava kasvun kannalta. Tekstiviesti muutti suunnitelmat, ja tapaaminen siirtyi.
Tartuin puhelimeen ja hoidin muut asiat ajomatkan aikana kätevästi auton handsfreen avulla. Mutta kuinka ollakaan, sain lisäaikaa hoitaa asiani, koska järkyttävä ruuhka venytti matkaa lähes tuplasti.[..]

Lue lisää! >>

Asiakaskokemus lähtee konehuoneesta

5.9.2017

Asiakaskokemus on kirjoitusten keskiössä ja sen takana on aina yrityksen työntekijät. Mistä hyvä palvelu kumpuaa? Tuleeko se, kun painaa strategian punaista nappulaa ja jengi sykkii sydämellistä palvelua asiakkaille?

Tositarina. Aikanaan myyntityössä olin yrityksessä, jossa elettiin kellokortin varjossa ja henkilöstö oli oppinut valvomaan, kuka menee ja miksi. Asiakastyössä hankalaksi homman teki sen, että jos uskalsit mennä suoraan kotiin jatkamaan töitä, kulkematta toimiston kautta, tuli sähköistä palautetta mulkoilun merkeissä. Ja kaupan päälle puhuttelu toimitusjohtajalta. Useaan kertaan koitin järkisyillä perustella kulkemisen järjettömyyttä ajankäytöllisistä ja tehokkuussyistä,[..]

Lue lisää! >>

Loman jälkeen sähköä ja palautetta

29.8.2017

Levoton yö ennen viikon aloittavaan aamuun heräämistä, on tuttu tunne pitkän vapaan tai loman jälkeen. Jossain vaiheessa käynnistyminen saattaa olla vaikeaa, mutta kesäinen aamu ja aurinko antavat minulle selkeästi virtaa, eikä huonosti nukuttu maanantain vastainen yö tunnu. Tai ainakin niin luulen. Ajelen töihin. Liikenne on vielä selkeästi rauhallisempaa normiarkeen verrattuna.

Olen yleensä ajoissa paikalla ja odottelen tiimini saapumista paikalle viikon aloittavaa myyntipalaveria varten. Osa on palannut jo aiemminlomalta ja loputkin sotureista palaavat arkeen.[..]

Lue lisää! >>

Luetuimmat blogikirjoitukset

Mitä h******iä te siellä toimistolla istutte?!

11.10.2016

Moni työ voitaisiin nykyään tehdä missä tahansa, paikasta riippumatta. Samalla työntekijän motivaatiotaso voitaisiin nostaa uuteen huippuunsa. Haasteeksi nousevat usein kuitenkin perusteettomat ennakkoluulot ja asenteet.

Kerron nyt todellisesta e-t-ä-työstä. Kerron siitä samalla, kun istun uima-altaan reunalla Espanjassa. Lämmintä on 28 astetta, motivaatio on tapissa ja ajatukset virtaavat. Suomessa oli yöllä pakkasta.
Vietän joka syksy täällä perheeni kanssa kuukauden. Meillä NSF:ssä ei ole enää vuosiin ollut toimistolle tulon pakkoa. Kellään. Töihin pitää toki ilmaantua.[..]

Lue lisää! >>

Kuinka työskentelen tehokkaasti kotona?

20.9.2016

Työntekijöillämme on mahdollisuus valita työskentely sijainti sen mukaan, mikä on milloinkin kätevintä ja tehokkainta. Tämä tuo luonnollisesti joustavuutta ja työviihtyvyyttä arkeemme. Aina työskentely esimerkiksi kotona ei kuitenkaan suju kuten odotettu.

Kerron, kuinka itse rakennan etäpäivästäni tehokkaan.

Monen etäpäivä menee pilalle heti aamurutiineissa. Ajattelin aluksi, kuinka hienoa on herätä kello kahdeksan ja alkaa tekemään töitä sängystä. Muutaman päivän jälkeen huomasin kuitenkin, että olen jo lounasaikaan tukkoinen ja väsynyt.

Työmatka on useille päivän starttaava asia,[..]

Lue lisää! >>

Leiriytymiskielto toimistoihin

27.3.2017

Olen vahvasti sitä mieltä, että kun yritys mahdollistaa nykyajan työteon ajasta ja paikasta riippumatta, työntekijä arvostaa tätä luottamusta ja nauttii työnteosta enemmän. Edelleen.
Olen itse työskennellyt jo vuosia tällä mallilla, joten välillä meinaan unohtaa, että on vielä olemassa muitakin malleja.
Eniten ihmetyttää se, että työvälineet eivät estä toteuttamasta liikkuvampaa työnteon vapautta, mutta silti niitä hyödynnetään todella vähän.
Esimerkiksi yhteydet; Suomessa käytetään mobiilidataa enemmän, kuin missään muualla ja sen takia,[..]

Lue lisää! >>

4 -päiväinen työviikko – järkeä vai ei?

2.5.2017

Tuskin on pöly kikyn osalta laskeutunut, kun alkoi keskustelu työviikon lyhentämisestä. Olen seurannut keskustelua hämmentyneenä ja ihmetellyt sen tarkoitusta. Paljon puhutaan tehokkuuden nimissä ja se on hyvä asia, mutta suoraan työajan lyhentäminen? Muutenkin itse ajattelen enemmän niin, että työaika määreenä ei kerro tehokkuudesta, vaan kuulostaa enemmän jopa rangaistukselta, kun kellokortin avulla mitataan penkin kuluttamista toimipisteessä.
On uskottu jopa, että työajan lyhentäminen ei suoraan lisää työpaikkoja – ainakaan paljon. Itse olen samaa mieltä, ja lisäksi haasteena on aina kyseessä olevan työn jatkaminen/jakaminen ja miten se hoidetaan.[..]

Lue lisää! >>
Kumppaneitamme
Helpdesk
0201 42 42 42

Helsinki

Vanha Talvitie 11 C 00580 Helsinki Katso kartta! 0201 424 200