fbpx

Toimivien työkalujen lisäksi tarvitaan myös koulutus

Etätyön tekeminen lisääntyy ja siksi hankitaan viimeisimmät tekniset vempeleet, mutta mikä on niiden hyödyntämisaste?

Etätyötä tehdään yhä enemmän sen hyvinvointia ja tuottavuutta lisäävien vaikutusten takia. Digitaaliset työvälineet ovat kehittyneet niin, että etätyön merkitys on muuttunut. Työskentely, sisäinen viestintä ja yhteistyömahdollisuudet ovat nousseet aivan uudelle tasolle. Etätyöntekijä pystyy olemaan yhtälailla läsnä työyhteisössä kuin toimistolla olevat kollegat. Tai pystyy, jos työvälineitä hyödynnetään täysipainoisesti.

Uusien työvälineiden hyödyntämisessä ja uusiin työskentelytapoihin siirtymisessä haasteena on usein se, että jokainen uusi laite, ohjelmisto tai ”appi” vaatii perehtymistä. ”Jos käyttäjien koulutus on jäänyt puolitiehen, käy ensin niin, että työntekijöitä pännii oikein kunnolla ja sitten luisutaan vähitellen takaisin vanhoihin tottumuksiin”, toteaa NSF:n toimitusjohtaja Patrik Lampén.

Muita esteitä hyödyntämiselle ovat puutteelliset käytännöt tai tilkkutäkkimäinen kirjo työkaluja, joiden hallinta ja käyttäminen ei ole kätevää.

Miten moderneista työkaluista saadaan täysi hyöty ilman, että hermot menevät? 

Jonkun täytyy vastata kokonaisuudesta. Vaikka yrityksessä olisi omaa it-henkilöstöä, kannattaa usein hyödyntää apuna ulkopuolista tahoa, joka hallitsee juuri etätyökalut. Hyvä kumppani osaa alentaa asiakkaan verenpainetta, tuo uutta näkemystä ja  käyttöönoton lisäksi opettaa, mitä kaikkea työkaluilla  saadaan aikaan juuri kyseisessä yrityksessä. ”Suunnitelmat ja käytännöt luodaan yhdessä asiakkaan kanssa. Käyttöönoton jälkeen asiantuntija kouluttaa henkilöstölle ohjelmistot ja yrityskohtaiset käytännöt selkokielellä. Sitten seurataan kuinka käyttö lähtee sujumaan. Tarvittaessa annetaan henkistä ja teknistä tukea sekä parannetaan käytäntöjä”, Lampén listaa.

NSF on saanut asiakaspalautteessa paljon kiitosta palvelualttiudesta ja tuesta. ”Meillä asiantuntijat tuntevat asiakkaansa nimeltä ja päinvastoin”, Lampén mainitsee. Kuulostaa hyvältä: tuttuun kaveriin on helpompi ottaa yhteyttä ja pyytää neuvoa.

Patrik Lampén
Toimitusjohtaja

Palvelua Suomen parhaalla meiningillä

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi - asiantuntijamme ottavat sinuun yhteyttä.

Vantaa

Mittalinja 1
01260 Vantaa
Katso kartta!

0201 424 200
info@nsf.fi
etunimi.sukunimi@nsf.fi

Tampere

Sammonkatu 28 B
33540 Tampere

0201 424 200
info@nsf.fi
etunimi.sukunimi@nsf.fi

Espanja

Fuengirola

0201 424 200
info@nsf.fi
etunimi.sukunimi@nsf.fi

Copyright 2021
Network Services Finland Oy
All rights reserved

Call Now ButtonSoita tästä!