SLUSH – tämä jäi käteen

2.12.2016

Paljon puhuttuun ja parjattuun vuoden rumimpaan aikaan, saadaan lähes auringon veroinen virtalähde piristämään marraskuun arkea.
Itseäni on aina kiinnostanut uudet ja/tai kehitetyt palvelut, joita varsinkin innovatiiviset suomalaiset pajoissaan virittelevät. SLUSH on jo yhdeksän vuoden ajan ruokkinut tätä kiinnostusta ja aina sitä vaan odottaa enemmän.

Jäikö mitään käteen vai menikö ”messuina” muiden joukossa?

Asiakkaiden palvelu on jatkuvaa kehittymistä ja kehittämistä. Uusien palvelukokonaisuuksien tai kumppaniverkostojen rakentaminen on pitkäjänteistä puuhaa. Mikä toimii ja mikä ei, on aina oma tarinansa.
Itsellä on vahva luotto nimenomaan kotimaiseen kehittämiseen ja uteliaana tutkinkin jo olemassa olevien palveluiden kehitystä sekä miten voisimme kehittää oman liiketoimintamme digitaalista antia.

Pilvipalveluiden tarjonnassa on ruuhkaa, ja palveluiden sisältöä myös monenlaista ja joka lähtöön. UpCloud on nopeasti kasvanut yritys ja erottunut ainakin omissa silmissäni, esimerkiksi joustavuudellaan, nopealla käyttöönotollaan sekä lähes törkeällä palvelutasolupauksellaan (SLA). Palvelintiloja löytyy eri maista, mutta tiedot on myös mahdollista varastoida kotimaahan. Varsin potentiaalinen vaihtoehto liiketoiminnan tueksi, teet sitten itse tai kumppanin avulla.

Itse olen sattuneista syistä kiinnostunut myynnistä ja sen tukemisesta, joten luonnollisesti tätä tukevat palvelut olivat tarkastelussa.
Leadfeeder lupaa ruokkia liidigenerointia kotisivujesi liikenteestä ja sitä kautta mahdollistaa kaupallisia kohtaamisia. Leadfeeder on kätevä, verkossa toimiva työkalu, jonka avulla näet mitkä yritykset käyvät kotisivuillasi, miten siellä liikkuvat ja mistä ovat kiinnostuneet. Ehdottomasti tutustumisen arvoinen.

Myynnissä tarinan kerronta on arvokas ominaisuus myyjälle, mutta tarinan tueksi hyvin toimiva ja napakka esitys on aina hyväksi.
Seidat on luonut mahdollisuuden esityksen esittämiseen, kunhan esityksestä nauttiva on verkkoyhteyden päässä ja käsillä on vaikka älypuhelin. Todella kätevä, kun lähettää asiakkaalle esityksen ilman liitteitä. Vahva suositus esimerkiksi tarjouksen esittelyyn.

Verkostojen merkitys on valtava ja niiden kehittäminen on jatkuvaa hommaa. Itse olen aina SLUSH -tapahtumien aikana tavannut verkostojen olemassa olevia henkilöitä sekä uusia hahmoja.

SLUSH on potentiaalinen paikka kehittää ja rakentaa yrityksen kumppaniverkostoa.

Kohtasin mm. @JoonasAleksi’n, joka tuottaa audio- ja videosisältöä myynnin ja markkinoinnin tarpeisiin, @SaniLeino’n, digitaalisuuden sähköjäniksen sekä @LauraPaakkonen, yrittäjän ja social selling-asiantuntijan. Nämä käsittämättömällä määrää energiaa kyllästetyt persoonat antavat itselle lisää virtaa ja aktivoivat uusien ideoiden toteuttamista. Ja tässä vasta osa. Lisää inspiroivia ihmisiä tavataan myöhemmin jo sovittujen lounaiden merkeissä.

SLUSH on siis enemmän kuin pelkät messut; siellä kohdataan, myydään ja ladataan energiaa.

Kyllä #suomimyy ja kovaa.

 

Timo Sarpalinna

Myynti- ja markkinointijohtaja

LinkedIn kuva Twitter kuva

2.12.2016

Avainsanat:

asiakashankintadigitaalisuusmyyntipalveluslush

Kumppaneitamme
Helpdesk
0201 42 42 42

Helsinki

Vanha Talvitie 11 C 00580 Helsinki Katso kartta! 0201 424 200
Luethan rekisteriselosteemme ja tiedot evästeiden käytöstämme