fbpx

Mikä on huonoa tai hyvää palvelua?

Palvelu on huonoa, tätä kuulee usein. Miksi ihmeessä? Hyvä palveluhan tuo rahaa, jos asiat hoidetaan hyvin ja tyylikkäästi.

Miten kukin kokee palvelun, vaihtelee varmasti. Toinen nauttii jo hymystä ja ystävällisestä kohtelusta, toinen taas nauttii hyvistä vinkeistä. Kolmas kokee ratkaisun palveluksi, ja joku taas nauttii pelkästä tinkimisen riemusta. Hyvä myyjä ratkaisee asiakkaan ongelman tekemällä kysymyksiä ja esittämällä asiaa eteenpäin vieviä ehdotuksia. Ja uskaltaa myös rohkeasti haastaa.

”Kaikki perustuu tarpeeseen, tiedosti sen sillä hetkellä tai ei.”

Palvelukokemuksesta kannattaa rohkeasti kysyä  ja ottaa palaute rakentavasti vastaan, vaikka se saattaa joskus kirpaistakin.
Positiivis-verbaalinen hively tekee hyvää ja kannustaa jatkamaan sekä kehittämään valittua polkua. Negatiivisempi vaihtoehto saattaa masentaa, mutta siitä on hyvä ponnistaa ja näin oppii uutta joka kokemuksesta.

Mistä huono palvelu kumpuaa? Syitä on monia, ehkä yksi voi olla negatiivisessa ajattelussa. Mistä se sitten syntyy? Kenties huonosta kokemuksesta, joka on usein opittua tai jäänne menneistä kokemuksista. Kielteisen ajatuksen taustalla voi olla usein voimakas tunnekokemus, esimerkiksi menneisyydessä sattunut tilanne, joka mahdollisesti nostaa päätään samankaltaisessa tilanteessa. Tai muuten vaan huono päivä. Niitä meillä kaikilla on, mutta asiakas ei ole siitä kiinnostunut. Eikä hän ymmärrä kiukuttelua tai välinpitämätöntä suhtautumista, vaan äänestää jaloillaan ja myöhemmin viidakkorummuilla. 

Huonot päivät tulevat ja menevät, mutta niiden kanssa eläminen on nykyään helpompaa monella alalla, kun työskentelyn voi aikatauluttaa uudestaan päivän osalta. Ehkä sekin helpottaa, kun aloittaa aamun lököasussa ja tukka pystyssä, eikä tarvitse heti olla ruuhkassa auton ratissa.

Jos mahdollista, hyödynnä siis teknologiaa ja laske verenpainetta heti aamusta. Hoida päivän työt sieltä, missä tunnet olosi hyväksi ja rennoksi.

Tässä NSF:n vinkit onnistuneeseen etätyöhön:  Ole töissä kuin kotonasi

 

Palvelua Suomen parhaalla meiningillä

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi - asiantuntijamme ottavat sinuun yhteyttä.

Vantaa

Mittalinja 1
01260 Vantaa
Katso kartta!

0201 424 200
info@nsf.fi
etunimi.sukunimi@nsf.fi

Tampere

Sammonkatu 28 B
33540 Tampere

0201 424 200
info@nsf.fi
etunimi.sukunimi@nsf.fi

Espanja

Fuengirola

0201 424 200
info@nsf.fi
etunimi.sukunimi@nsf.fi

Copyright 2021
Network Services Finland Oy
All rights reserved

Call Now ButtonSoita tästä!