Etätyötä ei enää ole olemassa

16.8.2016

Kun puhutaan hyvästä johtamisesta, puhutaan usein hyvästä kuuntelusta. Hyvä niin, mutta pitäisikö kuunteluakin enemmän kuitenkin korostaa hyvää keskustelua? Sellaista, joka tuo dynamiikkaa ja innostaa keskusteluun.

Tarkoitan tällä sitä, että keskustelun avulla ymmärtää ja myös saa tietoa paremmin toisen ajatuksista sekä luo pohjan kommunikoinnin avoimuudelle.  Tämä on molemmille tärkeää ja varsinkin, kun keskustelun hetket kasvokkain voivat olla harvoin ja lyhyitä kestoltaan. 

Mielestäni työhyvinvointi on yksi merkittävistä esimiehen tuottamasta palvelusta työntekijälle, jota johtamisessa voi parantaa koko ajan. Uskon itse jatkuvaan kommunikointiin ja koska olen kiinnostunut tiimini hyvinvoinnista, saan kommunikoinnin avulla enemmän tietoa.

Tarvitaanko tähän toimistoa tai muuta vakioitua paikkaa?

Ei välttämättä. Nykypäivän haasteena saattaa olla hektisyys ja jokainen pieni hetki on kullan arvoinen kohtaamisessa, tapahtui se sitten missä tai miten tahansa.

Olen itse panostanut viime vuosina luottamuksen rakentamiseen ja sen tukena olen voinut käyttää nykyajan viestintävälineitä sujuvasti kommunikoinnissa.  

 

”Työvälineet ovat kehittyneet niin, että työn merkitys on muuttunut.

Mutta mutta onko muutos hyvään suuntaan.

Kyllä!”

 

Olen vahvasti sitä mieltä, että kun yritys mahdollistaa nykyajan työteon ajasta ja paikasta riippumatta, työntekijä arvostaa tätä luottamusta ja nauttii työnteosta enemmän. Olen tämän positiivisesti saanut kokea monesti.

Työntekijän oman työn johtaminen on toki isossa roolissa, mutta luottamus vahvistaa myös vastuunkantoa. Tämä luo osallistamisen kulttuuria ja innostaa luomaan uutta koko ajan.

Liikkuvan työn mahdollistaminen on helppoa ja henkilöstölle siihen valmistava koulutus isossa roolissa, jotta kulttuurinmuutos on tehokas ja tuottava.

Tämä tarkoittaa suoraan sitä, että tuottava työntekijä hallitsee työvälineensä ja voi keskittyä rauhassa arjen askareisiin.

Miksi puhumme etätyöstä?

Mokoma termi joutaa puolestani roskiin. Työ on tehtävä ja sen suorittamisen paikka vain vaihtelee. Itse en enää käytä ”etätyö -termiä, vaan teen työni sujuvasti sieltä mistä parhaaksi näen ja niillä laitteilla, joita haluan käyttää. 

Tuottavasti ja turvallisesti.

Timo Sarpalinna

Timo Sarpalinna

Timo Sarpalinna

Myynti- ja markkinointijohtaja

Twitter LinkedIn kuva

16.8.2016

Avainsanat:

esimiesetätyöjohtaminenkommunikointikuunteluluottamustoimistotyöhyvinvointityöväline

Kumppaneitamme
Helpdesk
0201 42 42 42

Helsinki

Vanha Talvitie 11 C 00580 Helsinki Katso kartta! 0201 424 200
Luethan rekisteriselosteemme ja tiedot evästeiden käytöstämme